Heyerick

Quick wins winkelplan

Heyerick is een groeiend familiebedrijf die zich richt tot de vakman. Het aanbod in de winkel te Nazareth en online, focust op kwalitatieve tools & beschermingsmiddelen. In de 3000m² winkelruimte ontdek je professionele werkkledij & gereedschappen en een team van enthousiaste medewerkers, klaar om advies te geven. Heyerick contacteerde ons eind 2021 om de plannen van de winkeluitbreiding mee te helpen vormgeven. In afwachting van de nieuwe winkel stelden we voor om een ‘quickwins’ traject te doorlopen in de bestaande winkel. Na een grondige analyse brachten we de werkpunten voor de winkel in kaart. Zo kan Heyerick in afwachting van de nieuwe winkel met enkel eenvoudige ingrepen winst boeken en de winkel overzichtelijker maken voor hun klanten.
Een nieuwe klantenreis

Uit de analyse van de bestaande winkel bleek dat klanten een groot deel van de productgroepen niet terugvinden of niet hebben gezien. Door enkele ingrepen in het winkelplan zorgen we voor een hernieuwde klantenreis door de winkelruimte.

  • We creëerden een nieuwe route die alle product categorieën doorkruist en die als natuurlijk aanvoelt voor de klanten.
  • Langs de route krijgt de klant stimulansen om in de afdeling te duiken.
  • Producten langs de route gepositioneerd worden zichtbaar en dus aantrekkelijker
  • Het assortiment is bewust gepositioneerd langs de route in een nieuw vlekkenplan.
  • Servicepunten en afrekenpunten zijn duidelijk aanwezig maar minder dominant ten opzichte van het assortiment.
Gestructureerde winkel communicatie

De communicatie in een winkelruimte heeft verschillende lagen met verschillende functies: oriënteren, activeren, productondersteunend werken, identiteit weergeven,..

Om deze communicatie gestructureerd toe te passen werkten we voor Heyerick aan een communicatieplan voor de hernieuwde winkelruimte.

Workshop vlekkenplan: de essentie van een retailconcept.
Met de plannen voor winkeluitbreiding in de nabije toekomst, werken we momenteel aan een nieuw winkelconcept voor Heyerick. De eerste stap in dit proces is de uitwerking van een strategisch vlekkenplan met een goed afgestemde ‘customer journey’. Tijdens een workshop vlekkenplan gingen we aan de slag met de input van het team om tot een goed onderbouwd en gedragen plan te komen. 

Scan van je winkel?

Vraag je je af hoe goed je scoort op vlak van winkelinrichting, beleving, retailtechnieken, etc…? Aarzel dan zeker niet om een vrijblijvende audit aan te vragen. We brengen je werkpunten in kaart zodat je kan winnen op de winkelvloer.