Lokale winkel

4 tips van Valerie

Hoe je als lokale winkelhier het verschil kan maken?
Het is mede dankzij het EEN-programma Andermans zaken waarin Kamal Kharmach ondernemers handvaten geeft naar een succesvol groeiverhaal, dat het bewustzijn rond retail-strategie voor de winkelinrichting groeit. We juichen dit toe en delen graag enkele tips over retaildesign aan de hand van een succesvolle case: de lokale winkel van Wijnen Sam.
 

1.FOCUS

Leg het accent op je sterkte en je DNA. Bij Wijnen Sam is dat de kwalitatieve selectie van Zuid-Europese wijnboeren, passie voor het vak en de sterkte van Sam zelf, verkozen als eerste Maître d'hotel van België.

2.Interieurontwerp

Zorg ervoor dat je sterktes ook uitstralen in je winkel. Bij Wijnen Sam is dat de Zuid-Europese huiselijke sfeer en respect voor het product.
 

3.Product is de hero

Laat je producten in het oog springen met een aangepaste presentatie. De liggende flessen bij Wijnen Sam verwijzen naar de kwaliteitsflessen in de wijnkelder en maken het verschil ten opzichte van de wijnpresentatie in de supermarkt.

4. Budget

Ook kleine ingrepen kunnen een groot verschil maken. Kleine ruimtes kan je maximaal benutten met operationele routes waarmee je tijd kan winnen. De voorraadkast onder de wijnpresentatie zorgt voor extra voorraad-ruimte bij Wijnen Sam. Door niet telkens naar de stock te hoeven lopen, levert dit ook tijdswinst op voor Sam en dus meer tijd om de klant te adviseren.

winnen op de winkelvloer

Audit van je winkel?

Vraag je je af hoe goed je scoort op vlak van winkelinrichting, beleving, retailtechnieken, etc...? Aarzel dan zeker niet om een vrijblijvende audit aan te vragen. We brengen je werkpunten in kaart zodat je kan winnen op de winkelvloer.

Maak een afspraak.

 

 

let’s meet & talk!

Met een nuchtere analyse breng ik de werkpunten voor je winkel in kaart.

Mail naar Valerie. (valerie@aber.be) Of kom langs voor een eerste gesprek met een kopje koffie.

 

 

Valerie Bervoet

0494329008

https://www.linkedin.com/in/valeriebervoet/