Weba Gent

Bouwen aan een commercieel winkelplan

De customer journey in evolutie

De customer journey in de winkel heeft een enorme impact op het koopgedrag van klanten. Een paar praktische ingrepen kunnen een groot verschil maken. Meer beleving op de vloer creëren we zonder dat er al te grote investeringen nodig zijn. Begin 2019 startten we bij Weba Gent met de evolutie naar een commerciëlere winkelvloer. We focussen ons vooral op toegankelijke manieren om relevant te blijven en de klant meer beleving te bieden. In 2023 kregen we de vraag om de make-over van twee verdiepingen te begeleiden. Een strategisch grondplan ligt aan de basis van het ontwerp. Binnenkort meer… 

Een nieuwe route door de kinderslaapkamer afdeling.
Om de afdeling kinderslaapkamers nieuw leven in te blazen, werkten we aan een nieuwe layout van het winkelplan. Een nieuwe customer journey met interessante zichtlijnen maakt het vandaag aantrekkelijker om de afdeling te ontdekken. De achterwanden bij meubelpresentaties kregen een neutrale kleur zodat de producten beter uitgelicht worden.
 
Wat we deden:
  • Layout en routing van het winkelplan
  • Look & feel
  • Implementatie van commerciële drivers
  • Winkeldesign ontwerp
  • Werfmanagement
Nieuwe service punten

Een infopunt is een belangrijke ontmoetingsplek tussen de winkelmedewerker en de klant, en tegelijk een representatie van je merk. Tevens komen er heel wat praktische zaken samen in één meubel. Wij ontwikkelden het Weba infopunt met aandacht voor de kleinste details en begeleidden de realisatie tot een een geslaagde uitvoering binnen korte termijn. 

RETAILSCAN van je winkel?

Vraag je je af hoe goed je scoort op vlak van winkelinrichting, beleving, retailtechnieken, etc…? Aarzel dan zeker niet om een RETAILSCAN aan te vragen. We brengen je werkpunten in kaart zodat je kan winnen op de winkelvloer.